Thursday, March 25, 2021

Penjual makanan dan minuman Taman Samarindah memuji MPKS

KOTA SAMARAHAN: Langkah Majlis Perbandaran Kota Samarahan (MPKS) untuk mendirikan gerai di Taman Samarindah di sini telah menerima pujian daripada penjual makanan dan minuman di gerai tersebut.

Para peniaga menyatakan rasa gembira atas inisiatif pihak Majlis Perbandaran untuk membantu peniaga di kawasan yang berada di bawah bidangnya.

"Kita tidak perlu bimbang harus memasang atau membina gerai kita sendiri sekarang. Yang harus kita lakukan hanyalah bergerak masuk dan menjual makanan kita, ”kata Nur Allyda Seruyah, 28, yang mengambil salah satu gerai dan mulai beroperasi beberapa hari lalu.

Dia menambah bahawa gerai yang dibina sangat berkualiti dan memuji usaha yang telah dilakukan oleh MPKS.

Bagi Ade Is Amatupen, 36, dia mengatakan bahawa keputusan untuk mendirikan gerai di sepanjang jalan dengan cara yang lebih teratur pasti akan menguntungkan peniaga di kawasan itu.

"Saya baru sahaja pindah ke gerai saya dan semoga perniagaan saya berjalan lancar di sini," katanya.

Seorang peniaga lain, Halimah Abdullah, 42, berkata dia gembira dengan adanya gerai baharu, dia merasakan MPKS harus mempertimbangkan untuk memasang ciri tambahan ke gerai untuk melindungi pengendali dari elemen tersebut.

"Saya telah bertahun-tahun menjadi pengendali gerai dan saya tahu ada keperluan untuk mempunyai kanvas dan platform tambahan di belakang untuk melindungi kita sepenuhnya dari hujan.

"Reka bentuk (warung) dapat diperbaiki, tetapi saya tetap berterima kasih kepada MPKS kerana telah menyediakan ruang niaga ini," katanya.

Gerai ini dipasang oleh MPKS pada bulan lalu, terletak di sepanjang kedua-dua jalan utama Taman Samarindah.

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment